1. Home
  2. Docs
  3. Documentatie
  4. How to
  5. Hoe stel ik email in in Thunderbird?

Hoe stel ik email in in Thunderbird?

Stap 1

Allereerst start je je Mozilla Thunderbird op. Zodra het programma opgestart is klik bovenaan op de 3 horizontale streepjes. Je krijgt nu een menu waar je vervolgens naar opties -> account instellingen gaat.

Thunderbird accountinstellingen

Stap 2

Er verschijnt nu een nieuw venster, bij dit venster kies “Account acties” en dan “Email account toevoegen“.

Nieuw account

Stap 3

Je geeft nu je naam, email adres en wachtwoord in en klikt vervolgens op “Doorgaan”. Indien je nog geen e-mail account hebt aangemaakt, kun je het volgende artikel volgen om er een aan te maken: Hoe maak ik een email account aan in DirectAdmin?.

account setup

Stap 4

Mozilla Thunderbird zal waarschijnlijk aangeven dat er geen instellingen gevonden kunnen worden. Dit is geen probleem, nu moet je handmatig de gegevens invullen. In de afbeelding staat welke mailservers je kunt gebruiken! Een overzicht van alle gegevens vind je ook in het artikel Email instellingen en poorten voor IMAP – POP3 – SMTP.

mail instellingen

Vervolgens klikken we op gereed en krijg je de melding dat het toevoegen gelukt is!

How can we help?